Innovasjonssjef Anders Roulund (midten) tok i mot prisen for årets beste fysiske stand under Bygg Reis Deg på vegne av NorDan. Foto: Bygg Reis Deg
Publisert
22.okt.2021

NorDan og Helly Hansen Workwear vant priser for årets beste Bygg Reis Deg-stands

NorDan gikk helt til topps da en jury fredag kåret årets beste stand på Bygg Reis Deg-messen i Lillestrøm.

– Dette var veldig overraskende, men fantastisk gøy. Dette er en heder til de mange flinke hos oss som har stått på, sier innovasjonssjef Anders Roulund.

Juryen bestod i år av adm. dir. for Bygg Reis Deg, Gunnar Glavin Nybø, adm. dir i Byggevareindustrien, Jøns Sjøgren og prosjektleder i JCP PRAD, Julie Kjær.

Beste digitale stand: Distriktssjef i Helly Hansen Workwear, Fredrik Tjønnøy, mottok prisen for beste digitale stand jurymedlemmene. (f.v.) Gunnar Glavin Nybø, adm. dir i Bygg Reis Deg, Julie Kjær, prosjektleder i JCP PRAD og Jøns Sjøgren, adm.dir i Byggevareindustrien. Foto: Bygg Reis Deg

De begrunner tildelingen med at NorDan har tenkt helhetlig når det gjelder utformingen av messeområdet sitt.

– Årets vinner har utformet en stand hvor gangbaner er tilpasset flyten i hallen. Produktene og merkevaren kommer tydelig frem. Bemanningen er på topp og hele organisasjonen er tilstede og samtlige ansatte presenterer merkevaren på en imøtekommende og positiv måte.

For å skape ekstra stoppeffekt har de tatt i bruk aktiviteter med utgangspunkt i sine sponsorater, som besøk av Ingebrigtsen-brødrene. Standen er godt synlig og fremstår som lett tilgjengelig, har stor kapasitet og innbyr til dialog med utgangspunkt i produktene, sier Jøns Sjøgren.

I tillegg til over 400 fysiske stander har Bygg Reis Deg i år også en egen digital messe, for de som ikke kan komme til Lillestrøm.

Prisen for beste digitale stand gikk til Helly Hansen Workwear. Her var det også helhetsinntrykket som ble avgjørende, ifølge Sjøgren.

– Helly Hansen Workwear gjør det lett å skjønne hva de promoterer. De har brukt gode produktbilder, bannere, og video på sin digitale stand. De har tydelig markedsføring av sin Kensington-bukse, med gode kontraster til salgsplakater og gjennomtenkt bruk av logo.

– Det hele fremstår oversiktlig og ryddig, sier han.

Prisen ble tatt imot av distriktssjef i Helly Hansen Workwear, Fredrik Tjønnøy.

– Dette var en utrolig hyggelig overraskelse! Jeg vet at mine kolleger har brukt mye tid på å planlegge vår stand, så det er veldig gøy at den har blitt lagt merke til, sier han.

Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring