Select Language
  • Afrikaans
  • Albanian
  • Arabic
  • Armenian
  • Azerbaijani
  • Basque
  • Belarusian
  • Bengali
  • Bulgarian
  • Catalan
  • Cebuano
  • Chichewa
  • Chinese (Simplified)
  • Chinese (Traditional)
  • Corsican
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Esperanto
  • Estonian
  • Tamil
  • Finnish
  • French
  • Galician
  • Georgian
  • German
  • Greek
  • Gujarati
  • Haitian Creole
  • Hausa
  • Hawaii
  • Hebrew
  • Hindi
  • Hmong
  • Hungarian
  • Icelandic
  • Indonesian
  • Irish
  • Italian
  • Japanese
  • Javanese
  • Kannada
  • Kazakh
  • Khmer
  • Korean
  • Kurdish (Kurmanji)
  • Kyrgyz
  • Lao
  • Latin
  • Latvian
  • Lithuanian
  • Luxembourgish
  • Macedonian
  • Malagasy
  • Malay
  • Malayalam
  • Maltese
  • Maori
  • Marathi
  • Mongolian
  • Myanmar (Burmese)
  • Nepali
  • Norwegian
  • Pashto
  • Persian
  • Polish
  • Portuguese
  • Romanian
  • Russian
  • Samoan
  • Scots Gaelic
  • Serbian
  • Sesotho
  • Shona
  • Sindhi
  • Sinhala
  • Slovak
  • Slovenian
  • Somali
  • Spanish
  • Sudanese
  • Swahili
  • Swedish
  • Tajik
  • Telugu
  • Thai
  • Turkish
  • Ukrainian
  • Urdu
  • Uzbek
  • Vietnamese
  • Welsh
  • Xhosa
  • Yiddish
  • Yoruba
  • Zulu
Meny
[adrotate group="10"]
Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Emner
Verktøy

Publisert
26.mars.2018

Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Med ny private equity-eier er vekstambisjonene store for Hitachi Power Tools fremover, og Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden.

Wahlstrøm har bred kompetanse og erfaring innenfor merkevarebygging, kommunikasjon, strategi og forbrukerinnsikt.

– Hovedårsaken til at jeg takket ja til jobben er den spennende tiden selskapet står foran, vekstambisjonene og ikke minst merkevarearbeidet som skal gjøres. Det er ikke ofte man får være med på at en så kjent merkevare skifter navn, og den reisen ønsker jeg å være med på. Det er spennende å kunne være med på å bygge opp en ny global merkevare i tett dialog med det japanske hovedkontoret i Europa, fortsetter Wahlstrøm.

Navneendringen ledd i en større satsing

HiKOKI er valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi, samt til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk. Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

– Vi har en ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. Vi skal øke satsningen på innovasjon og merkevarebygging og ansettelsen av Eli er et viktig ledd i å dette arbeidet. Elis arbeid med å bygge en sterk merkevare i Norden vil gjøre oss mer rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, sier Thomas M. Kristensen, administrerende direktør i Hitachi Power Tools Norway.

Les Også

Hellberg Safety lanserer nytt hørselvern med Multi-Point Bluetooth

Hørselvernet Hellberg Synergy har nå fått en mengde nye funksjoner i modellen «Hellberg Synergy Multi-Point». Det perfekte hørselvernet for deg som arbeider i høyt støynivå og må kunne kommunisere med andre samtidig som du beskytter hørselen.

Les Også

Verdens første ETA for kjemisk innfesting av anker i limtre

Ny ETA for kjemiske innfestinger i limtre og økt forventet levetid ved innfesting i betong. – Det har vært stor interesse for muligheten til å kunne lime fast gjenget jern og armeringsjern i limtre. Motek er derfor svært fornøyde med at vi kan tilby en dokumentert løsning, sier produktsjef Tom Nord.

På Forsiden Nå

Grønt skifte, digital omstilling – er du klar?

I dag står byggenæringen overfor en brå endring. Politiske mål til klima, miljø og bærekraft stiller nye og tøffe krav. For at bransjen skal lykkes med å oppfylle disse kravene, må vi finne mer effektive måter å samarbeide på.

På Forsiden Nå

Anbefalinger om smittevern på byggeplass

BNL har utarbeidet anvisninger om tilrettelegging for fortsatt drift av byggeplasser under hensyn til nødvendige regler for smittevern.

På Forsiden Nå

Fra avfall til bifall

Avfallsfrie byggeplasser er fullt mulig, sier John R. Moen i BA Digital. Når målet er nådd, har næringen samtidig gjennomført Norges største miljøtiltak

På Forsiden Nå

Solceller: Vil strømsløsingen til livs

Kanskje har Norge verdens varmeste kråker. Men nå er det stadig flere husholdninger som slutter å fyre for dem, ifølge solcelleleverandøren Otovo.

På Forsiden Nå

Forenkler byggeprosjekter med digitale verktøy

Moderne byggeplasser blir stadig mer komplekse og krevende med tanke på dokumentasjon. Takket være digitale verktøy kan nå dokumentasjon og oppfølging foregå på en mer effektiv måte.