Publisert: 26.03.2018 

Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Med ny private equity-eier er vekstambisjonene store for Hitachi Power Tools fremover, og Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk...

Med ny private equity-eier er vekstambisjonene store for Hitachi Power Tools fremover, og Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden.

Wahlstrøm har bred kompetanse og erfaring innenfor merkevarebygging, kommunikasjon, strategi og forbrukerinnsikt.

– Hovedårsaken til at jeg takket ja til jobben er den spennende tiden selskapet står foran, vekstambisjonene og ikke minst merkevarearbeidet som skal gjøres. Det er ikke ofte man får være med på at en så kjent merkevare skifter navn, og den reisen ønsker jeg å være med på. Det er spennende å kunne være med på å bygge opp en ny global merkevare i tett dialog med det japanske hovedkontoret i Europa, fortsetter Wahlstrøm.

Navneendringen ledd i en større satsing

HiKOKI er valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi, samt til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk. Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

– Vi har en ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. Vi skal øke satsningen på innovasjon og merkevarebygging og ansettelsen av Eli er et viktig ledd i å dette arbeidet. Elis arbeid med å bygge en sterk merkevare i Norden vil gjøre oss mer rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, sier Thomas M. Kristensen, administrerende direktør i Hitachi Power Tools Norway.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring