Select Language
  • Afrikaans
  • Albanian
  • Arabic
  • Armenian
  • Azerbaijani
  • Basque
  • Belarusian
  • Bengali
  • Bulgarian
  • Catalan
  • Cebuano
  • Chichewa
  • Chinese (Simplified)
  • Chinese (Traditional)
  • Corsican
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Esperanto
  • Estonian
  • Tamil
  • Finnish
  • French
  • Galician
  • Georgian
  • German
  • Greek
  • Gujarati
  • Haitian Creole
  • Hausa
  • Hawaii
  • Hebrew
  • Hindi
  • Hmong
  • Hungarian
  • Icelandic
  • Indonesian
  • Irish
  • Italian
  • Japanese
  • Javanese
  • Kannada
  • Kazakh
  • Khmer
  • Korean
  • Kurdish (Kurmanji)
  • Kyrgyz
  • Lao
  • Latin
  • Latvian
  • Lithuanian
  • Luxembourgish
  • Macedonian
  • Malagasy
  • Malay
  • Malayalam
  • Maltese
  • Maori
  • Marathi
  • Mongolian
  • Myanmar (Burmese)
  • Nepali
  • Norwegian
  • Pashto
  • Persian
  • Polish
  • Portuguese
  • Romanian
  • Russian
  • Samoan
  • Scots Gaelic
  • Serbian
  • Sesotho
  • Shona
  • Sindhi
  • Sinhala
  • Slovak
  • Slovenian
  • Somali
  • Spanish
  • Sudanese
  • Swahili
  • Swedish
  • Tajik
  • Telugu
  • Thai
  • Turkish
  • Ukrainian
  • Urdu
  • Uzbek
  • Vietnamese
  • Welsh
  • Xhosa
  • Yiddish
  • Yoruba
  • Zulu
Meny
[adrotate group="10"]
Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Emner
Verktøy

Publisert
26.mars.2018

Verktøygigant bygger ny merkevare i Norden

Med ny private equity-eier er vekstambisjonene store for Hitachi Power Tools fremover, og Eli Wahlstrøm (38) er ansatt som nordisk marketingdirektør for å lede etableringen av den nye globale merkevaren i Norden.

Wahlstrøm har bred kompetanse og erfaring innenfor merkevarebygging, kommunikasjon, strategi og forbrukerinnsikt.

– Hovedårsaken til at jeg takket ja til jobben er den spennende tiden selskapet står foran, vekstambisjonene og ikke minst merkevarearbeidet som skal gjøres. Det er ikke ofte man får være med på at en så kjent merkevare skifter navn, og den reisen ønsker jeg å være med på. Det er spennende å kunne være med på å bygge opp en ny global merkevare i tett dialog med det japanske hovedkontoret i Europa, fortsetter Wahlstrøm.

Navneendringen ledd i en større satsing

HiKOKI er valgt som merkenavn for både å ivareta den 70 år lange historiske koblingen til Hitachi, samt til selskapets nåværende navn i Japan; Hitachi Koki. «Koki» betyr «industrielle verktøy» på japansk. Bakgrunnen for endringen er at Hitachi konsernet i juli 2017 solgte sin verktøyvirksomhet, Hitachi Koki Co Ltd, til KKR, et av verdens største private equity fond.

– Vi har en ambisjon om å bli global markedsleder innen verktøy. Vi skal øke satsningen på innovasjon og merkevarebygging og ansettelsen av Eli er et viktig ledd i å dette arbeidet. Elis arbeid med å bygge en sterk merkevare i Norden vil gjøre oss mer rustet til å realisere våre ambisjoner om kraftig vekst i årene fremover, sier Thomas M. Kristensen, administrerende direktør i Hitachi Power Tools Norway.

Les Også

Et hørselsvern med streaming og utmerket lydkvalitet

Det er et kjent faktum at de fleste føler seg mer motivert og produktiv når en lytter til favorittlåtene sine mens en jobber. Men hvis du jobber i et miljø med høyt støynivå, må du sette sikkerhet først og bruke hørselsvern. Frem til nå har ikke har dette ofte betydd at en har måttet nøye seg med en lydkvalitet som sjeldent har tilsvart den musikkopplevelsen vi er vant til fra hodetelefoner og ørepropper.

Les Også

Hellberg Safety lanserer nytt hørselvern med Multi-Point Bluetooth

Hørselvernet Hellberg Synergy har nå fått en mengde nye funksjoner i modellen «Hellberg Synergy Multi-Point». Det perfekte hørselvernet for deg som arbeider i høyt støynivå og må kunne kommunisere med andre samtidig som du beskytter hørselen.

På Forsiden Nå

Signerer forpliktelse om nullutslipp

Et globalt initiativ samler selskaper i en felles forpliktelse om nullutslipp. ­– Citycon signerer forpliktelsen for å styrke vårt mål om å bli klimanøytrale innen 2030, sier Bill Engeness i Citycon.

På Forsiden Nå

Slik kutter Vill Urbanisme høye klimagassutslipp

Med en bærekrafts-rose og et stort engasjement for miljøvennlige valg, baner Vill Urbanisme vei for fremtidens bærekraftige byggesektor – ved god hjelp av ISY Calcus.

På Forsiden Nå

Statsbygg skal bygge et nytt Drammen tinghus

Statsbygg utlyser konkurranse om nytt Drammen tinghus som skal bygges på Gamle Kirkeplass 3 i Drammen. Det er nå utlyst en prekvalifisering av deltakere som er interessert i å inngi tilbud på totalentreprise med løsningsforslag for prosjektet.

På Forsiden Nå

Ni nye medarbeidere fra Norconsult VDC-sertifisert

Ni medarbeidere fra Norconsult mottok forrige uke VDC-sertifisering etter å ha gjennomført verdens største VDC-kurs i regi av NTNU og Stanford University, med 200 deltakere. Nå skal de benytte nyervervet kompetanse i tverrfaglige Norconsultprosjekter.

På Forsiden Nå

LINK designer ny videregående skole i Førde

LINK arkitektur har inngått avtale med Consto Bergen AS om å designe den nye videregående skolen i Førde for Vestland fylkeskommune. Samlet kontraktsverdi er 32 millioner kroner.