Select Language
  • Afrikaans
  • Albanian
  • Arabic
  • Armenian
  • Azerbaijani
  • Basque
  • Belarusian
  • Bengali
  • Bulgarian
  • Catalan
  • Cebuano
  • Chichewa
  • Chinese (Simplified)
  • Chinese (Traditional)
  • Corsican
  • Croatian
  • Czech
  • Danish
  • Dutch
  • English
  • Esperanto
  • Estonian
  • Tamil
  • Finnish
  • French
  • Galician
  • Georgian
  • German
  • Greek
  • Gujarati
  • Haitian Creole
  • Hausa
  • Hawaii
  • Hebrew
  • Hindi
  • Hmong
  • Hungarian
  • Icelandic
  • Indonesian
  • Irish
  • Italian
  • Japanese
  • Javanese
  • Kannada
  • Kazakh
  • Khmer
  • Korean
  • Kurdish (Kurmanji)
  • Kyrgyz
  • Lao
  • Latin
  • Latvian
  • Lithuanian
  • Luxembourgish
  • Macedonian
  • Malagasy
  • Malay
  • Malayalam
  • Maltese
  • Maori
  • Marathi
  • Mongolian
  • Myanmar (Burmese)
  • Nepali
  • Norwegian
  • Pashto
  • Persian
  • Polish
  • Portuguese
  • Romanian
  • Russian
  • Samoan
  • Scots Gaelic
  • Serbian
  • Sesotho
  • Shona
  • Sindhi
  • Sinhala
  • Slovak
  • Slovenian
  • Somali
  • Spanish
  • Sudanese
  • Swahili
  • Swedish
  • Tajik
  • Telugu
  • Thai
  • Turkish
  • Ukrainian
  • Urdu
  • Uzbek
  • Vietnamese
  • Welsh
  • Xhosa
  • Yiddish
  • Yoruba
  • Zulu
Meny
[adrotate group="10"]
Teknologi og kundefokus på byggeplassene gir stor vekst

Emner
Verktøy

Publisert
11.januar.2018

Teknologi og kundefokus på byggeplassene gir stor vekst

Mesterutdanning Articleboard

Gazelle-bedriften Techtronic Industries Nordic (TTI) med merkevarer som Milwaukee, AEG og Ryobi, har suksess med blant annet å oppsøke kundene ute på byggeplassene med rådgivning og ny teknologi. Siden 2008 har strategien femdoblet omsetningen i den nordiske organisasjonen med hovedkontor i København.

Techtronic Industries Nordic (TTI) er en global bedrift med markedsledende merkevarer som Milwaukee, AEG og Ryobi, som utvikler og markedsfører el-verktøy til både det profesjonelle markedet og forbrukermarkedet. Siden markedet kulminerte i 2008, rett før finanskrisen, har man med nye produkter og et sterkt kundefokus oppnådd en meget markant vekst. De siste tre årene er en i forveien høy omsetning mer enn fordoblet seg og den nærmer seg hurtig én milliard danske kroner.

– På produktsiden har konsernet investert massivt i en strategi hvis mål er å skape ledningsfrie batteridrevne produkter samt å integrere dem i den digitale utviklingen som «internet of things» og utvikling av apper som forbedrer brukeropplevelsen, sier administrerende direktør Thomas Jacobsson fra TTI Nordic.

– Vårt marked på produktområdet er drevet av batteriteknologi og TTI er blitt en av verdens største avtakere av battericeller. På batteriområdet er vår strategi at batteriene passer til alle produktene på tvers av merkevare og voltklasse. Det er blitt tatt godt i mot både av det profesjonelle markedet og i forbrukermarkedet.

Tett på kunden og behovene deres

Tyveri fra byggeplasser og varebiler er et økende problem for mange håndverkere, men den nye teknologien gjør det mulig å låse stjålet el-verktøy, slik at det ikke virker før det blir låst opp. Teknologien gjør det også mulig for firmaer å holde styr på verktøyet. For håndverkeren kan teknologien hjelpe til med å holde styr på og dele forskjellige innstillinger av verktøyet.

– Vi har et kraftig kundefokus og prøver å være tett på kundene, selv om vi ikke selger direkte. Det er kjernen i vår go-to-market-strategi. Vi samarbeider tett med forhandlere som er gode til det og prøver å hjelpe dem så mye som mulig, sier administrerende direktør Thomas Jacobsson, som har vært direktør for den nordiske virksomheten siden 2008.

– Vi har blant annet noen «Jobsite Solutions Teams» som kjører ut på byggeplassene for å demonstrere produktene direkte til brukere i forhold til å oppnå høy effektivitet og sikkerhet på jobben. Men dette med å være ute hos kundene og forhandlerne er faktisk noe som gjelder hele organisasjonen vår, sier Thomas Jacobsson avslutningsvis.

Techtronic Industries Nordic har de siste årene utvidet betydelig medarbeiderstaben og har i dag 120 medarbeidere, som dekker Danmark, Finland, Norge, Sverige samt Island og Baltikum. Alle sentrale funksjoner er samlet i København.

Les Også

Du får det du betaler for

– Når det gjelder verktøy, er det i grunnen så enkelt at du får det du betaler for. Kjøper du kvalitetsverktøy, betyr det samtidig at du kjøper deg fri fra problemer. Men ikke fra vedlikehold, for alle ting trenger nemlig vedlikehold – også kvalitetsverktøy.

Les Også

Verktøy for risikohåndtering

Skader på nabobygg forårsaket av grunnarbeider kan føre til ekstrakostnader og tvister i prosjekt. Nå lanseres et nytt verktøy for å gi bedre risikohåndtering i byggeprosjekter.

På Forsiden Nå

Stafa Industrier/Stansefabrikken utvider i Fredrikstad

Salgskonseptet til Stafa Industrier/Stansefabrikken utvides med ytterligere en fiber laser

På Forsiden Nå

Hvordan når vi den nasjonale miljøambisjonen?

– Det er ikke ett grep som vil føre oss i retning av den nasjonale miljøambisjonen, men mange små. Vi må forsøke å tenke så overordnet som vi bare kan, både økonomisk, sosialt og miljømessig. Det er først når vi får til en samlet satsing på mange områder at vi kan lykkes.

På Forsiden Nå

Store miljøbesparelser med riktig tilpasset belysning

Vi har oppnådd store besparelser ved å gå over til LED. Med styringssystemer og god planlegging kan vi tilpasse enda bedre og spare enda mer.

På Forsiden Nå

Klimatilpasning i en byggesak krever riktig kompetanse

– Det er liten tvil om at dersom vi skal nå de ambisiøse målene vi har satt oss for Klima 2050, er det viktig at alle dem som skal ha viktige funksjoner i en byggesak, må ha riktig kompetanse. Vi har hatt et samarbeidsprosjekt med Trondheim og Klæbu kommune, og resultatet er blitt en veileder.

På Forsiden Nå

Hvordan gjøre et eksisterende bygg smart

PropTech Bergen er et rehabiliteringsprosjekt med ambisjoner. Stikkord er smart, bærekraftig, gjenbruk, trådløs eiendomsteknologi, «living lab» og nye måter å jobbe på.