Foto: Cobuilder
Emner
Publisert
01.des.2021

Ny Markedsdirektør i Cobuilder

Espen Mathisen er ny Markedsdirektør (Chief Marketing Officer) i Cobuilder, selskapet som har vokst frem ved å tilby IT-løsninger for samhandling basert på datamaler og standarder til bygge- og anleggsnæringen.

Espen vil inngå i konsernledelsen og rapportere til konsernsjef Lars Chr. Fredenlund. Han får ansvaret for Cobuilders internasjonale posisjoneringsstrategi og skal hjelpe selskapet med å lykkes i nye globale markeder.

Foto: Cobuilder

Espen har lang ledererfaring fra kommunikasjonsavdelinger i internasjonale B2B-selskaper. Han kommer fra stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef i de nordiske og baltiske landene for det globale medtech-selskapet Siemens Healthineers hvor han har vært de siste seks årene. Tidligere har Espen jobbet som kommunikasjonssjef i Infratek (nå Omexom), en nordisk entreprenør med fokus på bygging og vedlikehold av kritisk infrastruktur, og han har også PR-byråbakgrunn i tillegg til å ha jobbet med kommunikasjon i Hordaland Høyre. Espen er utdannet medieviter fra Universitetet i Bergen.

– Jeg er veldig glad for å ha blitt en del av Cobuilder-teamet. I likhet med medtech-bransjen har byggebransjen en lang vei å gå for å utnytte det fulle potensialet i digitale løsninger for samarbeid og bedre arbeidsflyt. Cobuilder er godt posisjonert for å spille en viktig rolle i å endre hvordan byggebransjen fungerer, skape bedre løsninger for hele verdikjeden, og bidra til å redusere industriens karbonavtrykk. Jeg er motivert av muligheten til å være med på å drive endringsprosessen i et så innovativt selskap som Cobuilder, sier Mathisen.

Lars Chr. Fredenlund, administrerende direktør i Cobuilder, er glad for å ha Espen ombord.

– Med sin omfattende erfaring vil Espen være viktig for å drive vårt strategiske markedsførings- og kommunikasjonsarbeid. Cobuilder har en ambisiøs forretningsstrategi som inkluderer å hjelpe til med å fjerne unødvendige siloer mellom aktører i byggebransjen, og blant annet bidra til å implementere digitale miljødata på tvers i bransjen. For å lykkes må vi formidle hvorfor slike endringer er nødvendig på en meningsfull måte til alle våre interessenter. Espen vil spille en nøkkelrolle for å få det til, sier Fredenlund.

Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring