Publisert: 27.11.2017 

Arkitektur, markedsføring og merkevarebygging

Arkitekter som vil satse internasjonalt må vise frem hva de bringer til markedet. Men få norske arkitekter driver aktiv markedsføring....

Arkitekter som vil satse internasjonalt må vise frem hva de bringer til markedet. Men få norske arkitekter driver aktiv markedsføring. Og hvordan selger man egentlig arkitektur?

Som en del av Arkitektur ut i verden-programmet inviterer DOGA og Innovasjon Norge til frokostmøte onsdag 29. november. Velkommen!

Program

Kort informasjon om Arkitektur ut i verdenprogrammet.

Fra Vardø ut i verden. Tormod Amundsen, arkitekt og gründer i arkitektfirmaet Biotope, forteller om hvordan de bruker digitale og sosiale medier for å nå sitt nisjemarked: fuglekikkere og naturinteresserte fra Falklandsøyene til Kina.

Et bilde av Norge. Kristin Stokke Ramstad, daglig leder i Reiulf Ramstad Arkitekter, viser hvordan aktivt arbeid mot internasjonale medier har åpnet mange muligheter for kontoret.

Merkevarebygging og tjenestedesign. Kjell Reenskaug i Bleed har lang erfaring med merkevarebygging og tjenestedesign. Han vil gi et innblikk i designtenkning og i en verktøykasse som kan være nyttige for arkitekter på vei ut i verden

Diskusjon: Arkitekter og markedsføring. De fleste arkitekter holder seg til kjente og ofte faginterne arenaer for å vise frem hva de holder på med: utstillinger, kveldsmøter og fagdager med og for andre arkitekter. Hva er mulighetene i en mer aktiv dialog med publikum, oppdragsgivere og andre involverte?

I panelet

Håkon Matre Aasarød, arkitekt og gründer i Vardehaugen. Håkon var halvparten av Fantastic Norway, og har lang erfaring med å fortelle om arkitektur på mange ulike måter, fra vafler og omreisende dialog til riksdekkende TV-serie.

Gunnar Bøyum, administrerende direktør i Aspelin Ramm. Gunnar savner arkitektene, og lurer på hvorfor ikke flere av dem banker på døra hans med gode ideer. Hva er egentlig så farlig med å tilby egen ekspertise til mulige kunder?

Arrangementet er en del av Arkitektur ut i verden, et skreddersydd program for norske arkitektbedrifter med fokus på eksport og internasjonale markeder.

Programmet er en del av regjeringens satsing på kulturell og kreativ næring og et samarbeid mellom Kulturdepartementet, Innovasjon Norge og DOGA. Målet er å svare på bransjens utfordringer og bidra til økt omsetning og konkurransekraft i utlandet.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Fremtidens Byggenæring